Uanset om det er i værkstedet, på byggepladsen eller derhjemme: Festool App'en er din følgesvend til smart arbejde og perfekte resultater.

Vores serviceteam
Når et team har succes, takker det som regel først og fremmest sit supportteam. Vi vil gerne gøre det samme.

Vores applikationskonsulenter. Tekniske og taktiske eksperter på sidelinjen, som vi kalder hotline.
Service er en topprioritet hos Festool. Overalt. Festool UK's serviceteam holder til i Gottlieb Stoll House, opkaldt efter virksomhedens grundlægger. Hotlinen er altid klar til at lytte. Den direkte linje til Festool er førstevalget til at få svar på spørgsmål, og det er ikke kun blandt britiske håndværkere. Den skal være hurtig, så kunderne ikke skal vente længe på en løsning på deres problem. Servicen skal være pålidelig og samvittighedsfuld, så løsningen virkelig tilfredsstiller kunden.
Goran Gelevski har været hos Festool i over 10 år og er en af de mest erfarne medarbejdere. Der er nok ikke det, han ikke ved - om de nyeste værktøjer såvel som ældre modeller. Nu tænker du måske, at det ikke er så vigtigt for en hotline. Men det er netop det, der kendetegner Festools hotline: Det er ikke kun en alarmcentral. Medarbejderne giver også tips om korrekt håndtering af værktøj og tilbehør, de formidler knowhow om korrekt brug af forbrugsstoffer og hjælper, hvis kunderne ikke gør de ønskede fremskridt med deres arbejde. Spektret er bredt. Og Goran er forberedt på alt.
"Jeg behandler vores kunder, som jeg selv gerne vil behandles, når jeg er i den anden ende af røret. Jeg er her for at hjælpe; kundens behov er min topprioritet."
Goran Gelevski, Senior Service Engineer, Festool UK


Vores applikationsspecialister. Er konstant på farten som kunderådgivere og motiverende undervisere.
Fra sin base nord for Berlin rejser Jörg Focking rundt i det østlige Tyskland. "Jeg kan godt lide at være ude", siger han - og for ham betyder "ude" kunder. Hans varevogn er fyldt til randen med Festool-værktøj, støvsugere og tilbehør. Som applikationsspecialist rådgiver han kunderne og giver dem hjælp og råd. Og vice versa: "Jeg lærer også ofte af kunderne. Det er et værdifuldt aktiv for mig og for os alle."
Det er klart: Festool-værktøjer kan meget. Men for at kunne udnytte deres potentiale fuldt ud skal kunderne også vide, hvordan de bruger værktøjet og tilbehøret i Festool-systemet optimalt. Hvilken slibemaskine er bedst egnet? Hvordan træffer man det rigtige valg af sliberondeller og papir? Føringsskinne og vinkelstop? De gør arbejdet meget lettere, både hver for sig og i kombination. Vores applikationsingeniører ved alt om det. Og de rådgiver kunderne om langt mere end det, når det drejer sig om at gøre arbejdet mere effektivt eller at gøre medarbejderne bevidste om sundhed og sikkerhed. Det er her, de virkelig kommer til deres ret: som applikationsspecialister, kunderådgivere og motivatorer.

"Jeg kan godt lide at støtte og rådgive kunderne, fordi jeg ved, hvad vores værktøjer kan gøre. Men jeg lærer også ofte af kunderne. Det er et værdifuldt aktiv for mig og for os alle."
Jörg Focking, applikationsspecialist, Team Øst, Festool Tyskland

Vores reparationseksperter. Får alt og alle op at køre (selv de store veteraner fra gamle dage).
Vores servicemedarbejdere beviser dag efter dag, hvordan en allround-reparation ser ud hos Festool. For eksempel i Frankrig og Holland. Reparationsteamet består af specialister, som kender hver eneste Festool-maskine ud og ind. En slibemaskine skilles ad helt ned til motoren på en arbejdsbænk, mens en kap-/geringssav adskilles fagligt korrekt ved siden af. Hvert Festool-produkt har en modelhistorie, hver maskine sin egen historie. Naturligvis bruges der kun originale reservedele til reparationer.
Uanset om en helt ny maskine er faldet ned fra et højt stillads, eller om et "historisk" Festool-værktøj har brug for lidt mere opmærksomhed - i alle tilfælde gælder følgende: Vi har udviklet værktøjet. Vi har produceret det. Vi ved bedst, hvordan det skal repareres. Vi reparerer ikke bare en defekt. Værktøjerne bliver grundigt analyseret, justeret og indstillet, og i langt de fleste tilfælde bliver maskinen endda grundigt rengjort. Festool giver 12 måneders garanti på de reparerede eller udskiftede reservedele. Det er en merværdi, som ikke kun gør maskinen glad, men også kunden.
"Når jeg får et værktøj op at køre igen, er jeg lige så glad, som hvis det var mit eget. Det er det, vi er her for. Og vi er glade for at gøre en ekstra indsats."
Ramtjinder Soekdew, reparationsspecialist, Service Festool Holland


Vores merværdi for dig. Service tæt på kunden - direkte, praktisk og omfattende.
Hos Festool er det en selvfølge, at vi gør alt, hvad vi gør, med overbevisning. Uanset om det drejer sig om en reparationsordre eller et garantikrav, tyverisikring eller tilgængelighed af reservedele - vi er den pålidelige partner ved din side. Vores medarbejdere på mange lokationer er fuldt ud engagerede i dette. For os er et værktøj ikke bare et værktøj, men en del af dit arbejde og din succes. Det kan du stole på. I hele værktøjets levetid. Og det kan være rigtig længe hos Festool.
MyFestool giver dig også mulighed for at bruge vores service endnu mere direkte. Når som helst og hvor som helst du har brug for noget. Uanset om det er i værkstedet, på byggepladsen eller derhjemme, kan du holde øje med dit værktøj og tilbehør døgnet rundt og bestille reparationer hurtigt og nemt. Som MyFestool-medlem får du også adgang til eksklusive tilbud, konkurrencer og events. Mere er ikke muligt!
Du kan finde alle oplysninger om MyFestool og dets tjenester her.