FAQ - SERVICE all-inclusive

Find svar på de mest stillede spørgsmål vedr. vores 4 serviceydelser
- Vælg -

SERVICE all-inclusive

Hvad er SERVICE all-inclusive?
Med vores servicepakke SERVICE all-inclusive har vi udviklet ydelser, som konsekvent tilgodeser de krav, din arbejdsdag stiller. For at du kan gøre brug af ydelserne "Fri reparationsservice i 3 år", "3 års tyveriforsikring", "Reservedelstilgængelighed i 10 år" og "Tilfreds eller pengene tilbage - inden 15 dage" skal du registrere dit værktøj senest 30 dage efter købet.

Hvordan kan jeg registrere mig til SERVICE all-inclusive?
Du kan registrere dit værktøj inden for 30 dage efter købet på www.festool.dk eller få din forhandler til at registrere værktøjet.

Skal man betale for SERVICE all-inclusive?
Nej, SERVICE all-inclusive er inkluderet i værktøjets købspris og er dermed gratis. Eneste forudsætning: Du skal registrere dit værktøj til SERVICE all-inclusive senest 30 dage efter købet.

Får jeg en bekræftelse på registreringen til SERVICE all-inclusive?
Ja, efter registreringen modtager du et servicebevis fra os – enten pr. e-mail (hvis du selv har registreret værktøjet) eller pr. post (hvis din forhandler har foretaget registreringen for dig). Opbevar dette bevis omhyggeligt, så du kan forevise det i servicetilfælde.

Gælder SERVICE all-inclusive for alle Festool produkter?
SERVICE all-inclusive gælder for alt Festool værktøj og for andre udvalgte produkter. Om et produkt kan registreres til SERVICE all-inclusive, kan du se på det SERVICE all-inclusive-kort, der er vedlagt enhver Systainer eller kasse. Om registrering er mulig, kan du også læse i produkternes funktionsbeskrivelse på vores hjemmeside.

Fri reparationsservice i 3 år

Hvilke dele og hvilke fejl er omfattet af denne ydelse?
Materiale- og produktionsfejl inklusive alle reserve- og sliddele (især kul, kuglelejer, gummimanchetter, batterier, batteriladere, tætningsringe, faste kabler og kontakter) og den nødvendige arbejdstid. Du finder en oversigt over alle reserve- og sliddele i vores reservedelskatalog. Alle dele med et "Ja" i spalten "Garanti" udskiftes gratis.

Får jeg et overslag i tilfælde af en reparation?
Takket være SERVICE all-inclusive modtager du ingen overslag og regninger på reparationer i de første 3 år. Eneste forudsætning: Du skal registrere dit værktøj til SERVICE all-inclusive senest 30 dage efter købet. Efter udløb af garantien modtager du et overslag på hver reparation, hvis du ønsker det.

Er der undtagelser, hvor ydelsen ikke kan tilbydes?
Ja, det er der. Der er tale om undtagelser, som du sikkert kan forstå, f.eks. hvis et værktøj er blevet ødelagt forsætligt eller bruges kontinuerligt i industrien. Alle undtagelser finder du i vores SERVICE all-inclusive betingelser.

Hvilke krav kan jeg gøre gældende, hvis jeg ikke har registreret mit værktøj til SERVICE all-inclusive?
Du har som erhvervskunde 1 års reklamationsret og som privatkunde 2 års reklamationsret. Reklamationsretten omfatter materiale- og produktionsfejl, som allerede var til stede ved levering af vores produkt. Vær opmærksom på, at slitage ikke er omfattet af reklamationsretten. Derfor er det en god ide at registrere værktøjet til SERVICE all-inclusive. Registreringen er gratis!

3 års tyveriforsikring

Mit værktøj er blevet stjålet fra byggepladsen/fra min bil. Gælder tyveriforsikringen alligevel?
Også selvom maskinen er blevet stjålet fra bilen eller byggepladsen, får du en helt ny maskine inden for 3 år efter købet – mod en selvrisiko på 500 kr. (ekskl. moms).

Hvad skal jeg gøre, hvis mit værktøj er blevet stjålet?
Det er vigtigt, at du overholder de gældende frister. Du skal straks anmelde tyveriet til politiet. Politianmeldelsen foreviser du så hos din forhandler inden for 5 dage sammen med dit servicebevis. Så snart vi har tjekket papirerne, sender vi den nye maskine til din forhandler, hvor du kan hente den mod betaling af en selvrisiko på 500 kr. (ekskl. moms).

Jeg har ikke overholdt fristen på 5 dage. Gælder tyveriforsikringen alligevel?
Nej, desværre ikke! Vi kan kun tilbyde dig denne ydelse, hvis du overholder vores frister. .

Er min nye maskine også omfattet af alle SERVICE all-inclusive ydelser?
Din nye maskine er omfattet af SERVICE all-inclusive i den resterende garantiperiode for det stjålne værktøj. Det vil sige, at hvis dit værktøj bliver stjålet efter f.eks. 2 år, er din nye maskine omfattet af SERVICE all-inclusive i det resterende år. Vi tager os i dette tilfælde af registreringen og sender dig også et nyt servicebevis. Da hvert værktøj kun er forsikret mod tyveri én gang, er den nye maskine ikke forsikret mod tyveri.

Tilfreds eller pengene tilbage - inden 15 dage

Hvad skal jeg være opmærksom på?
Den eneste forudsætning er, at du har registreret dit værktøj til SERVICE all-inclusive umiddelbart efter købet. Derefter kan du i ro og mag teste værktøjet og returnere det til din forhandler inden for 15 dage efter købet, hvis det ikke lever op til dine forventninger. Pengene får du selvfølgelig tilbage.

I SERVICE all-inclusive betingelserne står der, at værktøjet kun må være "let brugt". Hvad betyder det?
Vi vil give dig mulighed for at teste vores værktøj under reelle betingelser. Derfor har du lov til at afprøve vores værktøj godt og grundigt, og du vil snart finde ud af, at dine krav opfyldes. Vær opmærksom på, at det ikke er tilladt at teste værktøjet i kontinuerlig brug i industrien.
Det er vigtigt, at du returnerer værktøjet i komplet tilstand.

Reservedelstilgængelighed i 10 år

Hvad sker der, hvis en reservedel ikke mere er tilgængelig inden for de 10 år?
Vi garanterer, at vi har reservedele til dit værktøj på lager i mindst 10 år efter, at værktøjet er udgået af produktion. Skulle vi i enkelte tilfælde være ude af stand til at indfri vores løfte, får du et nyt el-værktøj uden beregning.

Er der ikke flere reservedele til mit værktøj efter udløbet af de 10 år?
Til mange værktøjer har vi reservedele på lager i betydeligt længere tid end 10 år efter, at værktøjet er udgået af produktion.

Jeg har brug for en reservedel. Hvad skal jeg gøre?
De passende reservedele til dit værktøj finder du i vores reservedelskatalog. Her kan du ved hjælp af maskintypen og reservedelsnummeret (TNR) søge efter reservedele og bestille dem telefonisk hos os. Vær opmærksom på, at vores værktøj kun må repareres på autoriserede værksteder, og at der kun må anvendes originale reservedele ved reparation. Ellers kan vi ikke sikre, at værktøjet fungerer korrekt og sikkert efter reparationen.