Overholdelse af loven og integritet
TTS forventer, at alle medarbejdere kender og overholder de love og andre regler, der er relevante for deres arbejdsmiljø. Dette omfatter også den aktuelle version af de retningslinjer, som TTS har udarbejdet internt.
Fair konkurrence
Alle medarbejdere er til enhver tid forpligtet til at nå virksomhedens mål med fair midler. De vil derfor ikke indgå aftaler med konkurrenter, kunder og/eller leverandører, som kan forhindre eller begrænse konkurrencen. Den konkurrencemæssige handlefrihed skal til enhver tid opretholdes.
Bekæmpelse af korruption og bestikkelse
Etiske standarder er kendt af medarbejderne og overholdes også af dem i deres daglige arbejde. Det er især forbudt ulovligt at påvirke tredjeparter i forretningstransaktioner. Fordele må hverken kræves eller accepteres. For at sikre dette har TTS udarbejdet sine egne retningslinjer og uddanner regelmæssigt sine medarbejdere.

Vores ansvar for samfundet
TTS Group er en global virksomhed, der beskæftiger mennesker fra forskellige kulturer og anerkender sit sociale ansvar. TTS-brands opererer over hele verden, og vi er bevidste om, at vi har et socialt ansvar, som vi tager meget alvorligt. Derfor har TTS skabt en compliance-struktur, der sikrer, at vi overholder de juridiske regler i de respektive lande samt de interne regler og etiske principper i vores virksomhed. Som en del af TTS Group agerer Festool i overensstemmelse med gruppens compliance-krav.
Principper for vores handlinger
TTS Groups brands er kendetegnet ved høj kvalitet, innovation og nærhed til kunderne. Men bag disse resultater er der også værdier, som præger TTS Groups handlinger og beslutninger. Disse værdier er:
- Premium: Vi gør et rigtig godt stykke arbejde for vores kunder
- Innovation: Vi fokuserer på mangfoldighed og tør prøve nye ting sammen
- Bæredygtighed: Vi tager ansvar for mennesker og fremtiden
Disse værdier gælder både for den interne omgang mellem ledere og medarbejdere og for den eksterne kontakt med kunder, forretningspartnere og myndigheder. Vi har skabt vores adfærdskodeks til dette formål. Vi tager udtrykkeligt afstand fra alle former for tvangsarbejde og børnearbejde og forventer det samme af vores kunder og samarbejdspartnere. De værdier og principper, vi har udviklet, er bindende for alle medarbejdere og udgør hjørnestenen i vores daglige forretning og skal også fungere som retningslinjer for vores forretningspartnere. Vi stræber efter langsigtet vækst, der er orienteret mod vores virksomhedsværdier. Vi handler bæredygtigt. Bæredygtig handling kræver en adfærd, der er i overensstemmelse med lovgivningen, hvilket afspejles i vores compliance-struktur.

Struktur for overholdelse

Overtrædelse afreglerne kan have alvorlige konsekvenser for en virksomhed og dens medarbejdere. For at undgå dette har TTS indført et compliance management-system, der omfatter foranstaltninger til forebyggelse, opdagelse og reaktion. Klare retningslinjer, regelmæssig træning, fortrolig compliance-rådgivning og information til ledere og medarbejdere om relevante compliance-spørgsmål er vigtige forebyggende foranstaltninger. Derudover er der oprettet et rapporteringssystem. Her kan man indberette overtrædelser af compliance eller stille spørgsmål. Alle rapporter behandles fortroligt.
Håndtering af klager
Vi er overbeviste om, at en åben diskussion af bekymringer er med til at sikre, at dårlig opførsel forekommer mindre hyppigt eller bliver opdaget og korrigeret på et tidligt tidspunkt. Derfor værdsætter vi et åbent klima, hvor medarbejderne uden tøven kan henvende sig til deres nærmeste leder, ledelsen eller et betroet organ med kritiske spørgsmål. Vi undersøger alle bekymringer retfærdigt og fordomsfrit og beskytter whistleblowere, også selv om rapporten ikke bekræftes.
Forretningspartnere og andre interessenter kan også være whistleblowere og hjælpe med at afdække uregelmæssigheder. De nævnte rapporteringskanaler er derfor også åbne for eksterne whistleblowere.

Rapporteringskanaler
- E-mail:compliance@tts-company.com
- Telefon: +49 7024-804-20888 (AB)
- Brev: TTS Tooltechnic Systems AG & Co. KG
Til opmærksomhed fra Compliance Officer (HV-Z)
Fortrolig
Wertstrasse 20
73240 Wendlingen Tyskland - Aftale om fremmøde efter aftale er indgået
Rapporteringskanaler for særlige emner:
Databeskyttelse/databrud: datenschutz@tts-company.com
IT-sikkerhedshændelser: it-security@tts-company.com
Hvad sker der, når jeg modtager en indberetning eller klage?
- Du indsender din rapport via e-mail, telefon, brev eller personligt.
- Du vil modtage en bekræftelse på modtagelsen.
Rapporten vil blive kontrolleret, og om nødvendigt vil der blive sendt opfølgende spørgsmål til dig.
Jo flere oplysninger du kan give, desto bedre og hurtigere kan sagen undersøges og vurderes.
- Hvis der foreligger tilstrækkelige oplysninger, vil der blive indledt en undersøgelse.
- Hvis undersøgelsen bekræfter tippet eller klagen, vil der blive truffet foranstaltninger i henhold til resultaterne.
- Når undersøgelsen er afsluttet, vil du modtage feedback om resultaterne og de foranstaltninger, der er truffet.
Håndtering af klager LkSG

For at opfylde vores forpligtelse til at beskytte menneskerettigheder og miljø har vi oprettet en klageprocedure, der gør det muligt for alle berørte parter at rapportere om mulige risici eller overtrædelser på dette område. Klageproceduren er primært rettet mod dem, der lider under konsekvenserne af menneskerettigheds- eller miljøskader i forbindelse med vores aktiviteter. Personer, der bliver opmærksomme på en sådan overtrædelse, har også mulighed for at informere os om hændelsen. Klager i denne forstand kan rettes til de kanaler, der allerede er nævnt ovenfor.
Gennemsigtighedsrapport fra TTS Group
Yderligere information om vores compliance kan findes i TTS Groups bæredygtighedsrapport.