• Berørte produkter: Festool kap-geringssave Kapex KS 88 & Kapex KS 120 Produktionsperiode 2007 til 02/2010

    Hos Festool er vi stolte af vore produkters kvalitet og holdbarhed. Vore produkters og dermed vore kunders sikkerhed er altid vores topprioritet. Derfor vil vi i dag gerne informere dig om en frivillig sikkerhedforanstaltning. Som et led i vores løbende produktovervågning og kvalitetssikring har der i enkelte tilfælde været alvorlige tegn på, at ovennævnte kap-/geringssave, som nu er mere end 10 år gamle, frembyder en sikkerhedsrisiko. I et mindre antal tilfælde er saven blevet varm visse steder og begyndt at smelte, brudt i brand i nogle tilfælde, mens saven var tilkoblet sikkontakten. Dette indebærer – selvom vi endnu ikke har fået kendskab til sådanne tilfælde – at det er muligt, at der under ufavorable omstændigheder kan udbryde brand, som også kan sprede sig til andre genstande. Takket være vores nøjagtige dokumentation og efterforskning ved vi præcis hvilke produkter, som kan være berørte.

    Indenfor rammerne av forebyggende konsumentbeskyttelse og med henblik på at undgå mulig skade og personskade med risiko for liv og helbred, beder vi omgående om din hjælp!.

    Venligst kontrollér længere ned på denne side om din produkt er berørt ved at taste komponentnummeret (T-nr.) og serienummeret (S-nr.)


    Hvis din sav er berørt, venligst tag følgende sikkerhedsforanstaltninger:
    Festool_Kapex-Retrofit_SecurityNotice (PDF).

  • Berørte produkter: Festool kap-geringssave Kapex KS 88 & Kapex KS 120 Produktionsperiode 2007 til 02/2010

    Hos Festool er vi stolte af vore produkters kvalitet og holdbarhed. Vore produkters og dermed vore kunders sikkerhed er altid vores topprioritet. Derfor vil vi i dag gerne informere dig om en frivillig sikkerhedforanstaltning. Som et led i vores løbende produktovervågning og kvalitetssikring har der i enkelte tilfælde været alvorlige tegn på, at ovennævnte kap-/geringssave, som nu er mere end 10 år gamle, frembyder en sikkerhedsrisiko. I et mindre antal tilfælde er saven blevet varm visse steder og begyndt at smelte, brudt i brand i nogle tilfælde, mens saven var tilkoblet sikkontakten. Dette indebærer – selvom vi endnu ikke har fået kendskab til sådanne tilfælde – at det er muligt, at der under ufavorable omstændigheder kan udbryde brand, som også kan sprede sig til andre genstande. Takket være vores nøjagtige dokumentation og efterforskning ved vi præcis hvilke produkter, som kan være berørte.

    Indenfor rammerne av forebyggende konsumentbeskyttelse og med henblik på at undgå mulig skade og personskade med risiko for liv og helbred, beder vi omgående om din hjælp!.

    Venligst kontrollér længere ned på denne side om din produkt er berørt ved at taste komponentnummeret (T-nr.) og serienummeret (S-nr.)


    Hvis din sav er berørt, venligst tag følgende sikkerhedsforanstaltninger:
    Festool_Kapex-Retrofit_SecurityNotice (PDF).

Online kontrol

Her kan du se, om din maskine er berørt.

Din maskine

Indtast en maskinbetegnelse eller et T-nr.
Indtast et gyldigt varenummer eller en maskinbetegnelse.
Indtast et gyldigt serienummer.
Udfyld dette felt.
Intet problem.
Skriv din maskinbetegnelse foroven, klik på "Videre", og udfyld den viste formular i næste trin. Vi vil så kontakte dig.
Udfyld dette felt.

Din maskine er desværre berørt

Sikkerhedsforanstaltninger

Dine kontaktdata

Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Indtast det korrekte postnummer.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.
Udfyld dette felt.

Er der andet, du ønsker at meddele os?

Udfyld dette felt.

Udfyld dette felt.

Udfyld dette felt.

Alt i orden

Allerede sendt

Din registrering er sendt

%SUCCESS_SENDING%
Der er opstået en fejl!

Der opstod desværre en fejl under overførslen.
Prøv igen senere.

FAQ

Spørgsmål og svar

Hvad kan der ske?

Hvis en række ugunstige omstændigheder indtræffer, er det muligt at individuelle enheder bliver overophedet. Dette kan medføre at nogle save kan begynde at smelte, og bryde i brand i nogle tilfælde. Dette indebærer – selvom vi endnu ikke har fået kendskab til sådanne tilfælde – at det er muligt, at der under ekstremt ugunstige omstændigheder kan udbryde brand, som også kan sprede sig til andre genstande. Indenfor rammerne av forebyggende konsumentbeskyttelse og med henbik på at undgå mulig skade og personskade med risiko for liv og helbred, vil vi sørge for udbedring.

Generelt vil overophedning alene kunne ske, hvis enheden er koblet til strøm, dvs. tilsluttet stikkontakten. Denne berørte Kapex kan således generelt fortsat bruges med forholdsregler. Det er vigtigt at den alene er tilsluttet stikkontakten så længe som det er absolut nødvendigt for at bruge Kapex'en. Desuden skal Kapex'en overvåges mens den er tilsluttet stikkontakten og i en kort periode herefter for at udelukke muligheden for at den bryder i brand ubemærket. Under korrekt anvendelse vil der derved ikke være nogen umiddelbar risiko. Desuagtet skal enheden udbedres af sikkerhedshensyn. Dette tjener sikkerheden for vores kunder og andre personer som vil kunne være udsat for sikkerhedsrisiko.

Er dette et spørgsmål om sikkerhed?

Ja.

Hvis en række ugunstige omstændigheder indtræffer, er det muligt at individuelle enheder bliver overophedet. Dette kan medføre at nogle save kan begynde at smelte, og bryde i brand i nogle tilfælde. Dette indebærer – selvom vi endnu ikke har fået kendskab til sådanne tilfælde – at det er muligt, at der under ekstremt ugunstige omstændigheder kan udbryde brand, som også kan sprede sig til andre genstande. Indenfor rammerne av forebyggende konsumentbeskyttelse og med henbik på at undgå mulig skade og personskade med risiko for liv og helbred, vil vi sørge for udbedring.

Generelt vil overophedning alene kunne ske, hvis enheden er koblet til strøm, dvs. tilsluttet stikkontakten. Denne berørte Kapex kan således generelt fortsat bruges med forholdsregler. Det er vigtigt at den alene er tilsluttet stikkontakten så længe som det er absolut nødvendigt for at bruge Kapex'en. Desuden skal Kapex'en overvåges mens den er tilsluttet stikkontakten og i en kort periode herefter for at udelukke muligheden for at den bryder i brand ubemærket. Under korrekt anvendelse vil der derved ikke være nogen umiddelbar risiko. Desuagtet skal enheden udbedres af sikkerhedshensyn. Dette tjener sikkerheden for vores kunder og andre personer som vil kunne være udsat for sikkerhedsrisiko.

Hvor stor er risikoen?

Sandsynligheden er meget lille - men vi tager ikke nogen som helst risiko når vores kunders helbred er berørt. Vore produkters sikkerhed, og sikkerheden for de personer der er i savens nærhed, er af højeste prioritet for os. Hvis der er den mindste tvivl vil vi hellere udstede en advarsel og frivilligt tilbyde disse kunder at udskifte den berørte komponent gratis og at sikkerhedskontrollere savene.

Kan jeg anvende min KAPEX uden fare?

Ja. Venligst træk stikket ud efter anvendelse og følg sikkerhedsforanstaltningerne.

Hvilke save er berørt?

Kap-/geringsavene KS 88 og 120, som blev fremstillet i 2007 - 02 2010, og som således allerede er over 10 år gamle. Grundet vore enheders lange levetid går vi ud fra at mange kap-/geringssave fortsat er i anvendelse. Vi lægger stor vægt på høj kvalitet og vores kunders sikkerhed. Derfor vil vi straks udbedre disse enheder gratis.

Er der sket ulykker?
Eller brande?

Nej. De skader, vi har kendskab til, er kun opstået på nogle få maskiner, som vi naturligvis har erstattet fuldstændigt.
Af hensyn til den forebyggende forbrugerbeskyttelse og for at forhindre eventuelle tings- og personskader og mere alvorlige farer ombygger vi derfor alle berørte maskiner.
Vores maskiners og dermed vores kunders sikkerhed har altid øverste prioritet for os.

Er min nye KAPEX eller en KAPEX med et andet nummer også berørt?

Nej. Kun kap--/geringsavene KS 88 og 120 som blev fremstllet i 2007 - 02 2012, og som således allerede er over ti år gamle, kan være berørte. Du kan nemt identificere disse ehereder på vores hjemmeside (www.festool.com/retrofit) ved deres T- og S-nummer.

Hvordan fungerer det? Hvordan vil min sav komme til værkstedet og tilbage? Hvad skal jeg gøre? Hvor lang tid vil det tage? Kan jeg vælge at sende min sav til min forhandler? Kommer det at koste mig noget?

Vi vil selvsagt gøre denne proces så simpel for dig som muligt. Derfor etablerer vi et serviceteam specielt til dig. Du kan forvente at vi vil udbedre dine enheder fra medio Februar og frem. Vi vil booke et udbedringstidspunkt med dig så du ikke behøver at vente for længe på din Kapex.
Vi kommer at sende dig emballage hvis der er brug for det så du kan forbedere din Kapex for afhentning.
Vi vil bestræbe os på at sikre at din sav bliver udbedret og afsendt fra vores virksomhed igen inden for 48 timer.

Vi afholder naturligvis udgifterne til forsendelse og ombygning inklusive de nødvendige reservedele. Også sikkerhedstjekket foretager vi gratis.

Hvad bliver konkret ombygget?

Vi vil selvsagt udskifte de berørte komponenter og udbedre din sav således at den igen kan bruges og opbevares uden begrænsninger. Samtidig vil vil benytte lejligheden til at udføre en kort sikkerhedskontrol af din sav.

Ja, via denne hjemmeside.

Kontrollér nu

SKAL jeg sende min sav til jer selvom den fungerer? Selv hvis jeg følger anvisningerne i sikkerhedsmeddelselsen?

Ja. Det er absolut nødvendigt for beskytte liv og helbred, selv hvis sikkerhedsmeddelselsen anvisninger følges.


Hvor længe varer udbedringsperioden?

Vi står altid inde for alle Festool-maskiner hos slutkunden.
Derfor vil perioden for en gratis ombygning ikke være begrænset.