Online kontrol
Der opstod desværre en fejl under overførslen.
Prøv igen senere.
FAQ
Hvad kan der ske?
Hvis en række ugunstige omstændigheder indtræffer, er det muligt at individuelle enheder bliver overophedet. Dette kan medføre at nogle save kan begynde at smelte, og bryde i brand i nogle tilfælde. Dette indebærer – selvom vi endnu ikke har fået kendskab til sådanne tilfælde – at det er muligt, at der under ekstremt ugunstige omstændigheder kan udbryde brand, som også kan sprede sig til andre genstande. Indenfor rammerne av forebyggende konsumentbeskyttelse og med henbik på at undgå mulig skade og personskade med risiko for liv og helbred, vil vi sørge for udbedring.
Generelt vil overophedning alene kunne ske, hvis enheden er koblet til strøm, dvs. tilsluttet stikkontakten. Denne berørte Kapex kan således generelt fortsat bruges med forholdsregler. Det er vigtigt at den alene er tilsluttet stikkontakten så længe som det er absolut nødvendigt for at bruge Kapex'en. Desuden skal Kapex'en overvåges mens den er tilsluttet stikkontakten og i en kort periode herefter for at udelukke muligheden for at den bryder i brand ubemærket. Under korrekt anvendelse vil der derved ikke være nogen umiddelbar risiko. Desuagtet skal enheden udbedres af sikkerhedshensyn. Dette tjener sikkerheden for vores kunder og andre personer som vil kunne være udsat for sikkerhedsrisiko.
Er dette et spørgsmål om sikkerhed?
Ja.
Hvis en række ugunstige omstændigheder indtræffer, er det muligt at individuelle enheder bliver overophedet. Dette kan medføre at nogle save kan begynde at smelte, og bryde i brand i nogle tilfælde. Dette indebærer – selvom vi endnu ikke har fået kendskab til sådanne tilfælde – at det er muligt, at der under ekstremt ugunstige omstændigheder kan udbryde brand, som også kan sprede sig til andre genstande. Indenfor rammerne av forebyggende konsumentbeskyttelse og med henbik på at undgå mulig skade og personskade med risiko for liv og helbred, vil vi sørge for udbedring.
Generelt vil overophedning alene kunne ske, hvis enheden er koblet til strøm, dvs. tilsluttet stikkontakten. Denne berørte Kapex kan således generelt fortsat bruges med forholdsregler. Det er vigtigt at den alene er tilsluttet stikkontakten så længe som det er absolut nødvendigt for at bruge Kapex'en. Desuden skal Kapex'en overvåges mens den er tilsluttet stikkontakten og i en kort periode herefter for at udelukke muligheden for at den bryder i brand ubemærket. Under korrekt anvendelse vil der derved ikke være nogen umiddelbar risiko. Desuagtet skal enheden udbedres af sikkerhedshensyn. Dette tjener sikkerheden for vores kunder og andre personer som vil kunne være udsat for sikkerhedsrisiko.
Hvor stor er risikoen?
Sandsynligheden er meget lille - men vi tager ikke nogen som helst risiko når vores kunders helbred er berørt. Vore produkters sikkerhed, og sikkerheden for de personer der er i savens nærhed, er af højeste prioritet for os. Hvis der er den mindste tvivl vil vi hellere udstede en advarsel og frivilligt tilbyde disse kunder at udskifte den berørte komponent gratis og at sikkerhedskontrollere savene.
Kan jeg anvende min KAPEX uden fare?
Ja. Venligst træk stikket ud efter anvendelse og følg sikkerhedsforanstaltningerne.
Hvilke save er berørt?
Kap-/geringsavene KS 88 og 120, som blev fremstillet i 2007 - 02 2010, og som således allerede er over 10 år gamle. Grundet vore enheders lange levetid går vi ud fra at mange kap-/geringssave fortsat er i anvendelse. Vi lægger stor vægt på høj kvalitet og vores kunders sikkerhed. Derfor vil vi straks udbedre disse enheder gratis.
Er der sket ulykker?
Eller brande?
Nej. De skader, vi har kendskab til, er kun opstået på nogle få maskiner, som vi naturligvis har erstattet fuldstændigt.
Af hensyn til den forebyggende forbrugerbeskyttelse og for at forhindre eventuelle tings- og personskader og mere alvorlige farer ombygger vi derfor alle berørte maskiner.
Vores maskiners og dermed vores kunders sikkerhed har altid øverste prioritet for os.
Er min nye KAPEX eller en KAPEX med et andet nummer også berørt?
Nej. Kun kap--/geringsavene KS 88 og 120 som blev fremstllet i 2007 - 02 2012, og som således allerede er over ti år gamle, kan være berørte. Du kan nemt identificere disse ehereder på vores hjemmeside (www.festool.com/retrofit) ved deres T- og S-nummer.
Hvordan fungerer det? Hvordan kommer min sav til værkstedet og tilbage? Hvad skal jeg gøre? Hvor lang tid vil det tage? Kan jeg vælge at sende min sav til min forhandler? Vil det koste mig noget?
Vi vil selvfølgelig gøre denne proces så simpel for dig som muligt. Derfor har vi etableret et serviceteam specielt til dig.
Du kan forvente at vi udbedrer dit produkt fra medio februar og frem. Vi booker en tid sammen med dig, så du ikke skal vente for længe på din Kapex. Hvis der er brug for det, kan vi sende emballage til dig, så du kan forberede din Kapex til afhentning.
Vi bestræber os på at din sav bliver udbedret og afsendt fra os igen inden for 48 timer.
Vi står naturligvis for udgifterne til forsendelse og ombygning inklusive de nødvendige reservedele. Sikkerhedstjekket er også gratis.
Hvad bliver konkret ombygget?
Vi vil selvsagt udskifte de berørte komponenter og udbedre din sav således at den igen kan bruges og opbevares uden begrænsninger. Samtidig vil vil benytte lejligheden til at udføre en kort sikkerhedskontrol af din sav.
Kan jeg finde de berørte save ved at søge på T- og S-nummer?
Ja, via denne hjemmeside.
SKAL jeg sende min sav til jer selvom den fungerer? Selv hvis jeg følger anvisningerne i sikkerhedsmeddelselsen?
Ja. Det er absolut nødvendigt for beskytte liv og helbred, selv hvis sikkerhedsmeddelselsen anvisninger følges.
Hvor længe varer udbedringsperioden?
Vi står altid inde for alle Festool-maskiner hos slutkunden.
Derfor vil perioden for en gratis ombygning ikke være begrænset.